Field Sales Representative - Munich area
Nutrilago is specialized in effective and high quality natural products that are being sold in different European countries through Pharmacies, Specialized pharmacies, Online pharmacies and Natural specialized stores. At Nutrilago we understand that the highest quality and effective solutions are crucial for our future growth so we invest intensively in food supplement development and manufacture our products in the state-of-the-art production Practices. Our goal is to provide the full support to our partners to achieve mutual success. Cooperation therefore doesn’t include only reliable supply of the products but also a full support in creative marketing solutions and selling process.
Are you interested in being part of a fast growing company? As Field Sales Representative you are responsible for achieving our sales and project goals in your assigned sales area.
Your duties and responsabilities:
- Driving product sales and advertising to an assigned group of pharmacies and specialized webshops with the help of different condition and customer support models
- Creating new partnerships while supporting and strengthening relationships with the current pharmacies and specialized Webshops
- Conducting sales negotiations in public pharmacies according to the specified activities
- Placement negotiations of POS materials
- Observance and implementation of all agreed conditions after consultation with the supervisor
- Preparation and implementation of an economic route planning, visit activity, visit follow-up and reporting to the supervisor
- Regular documentation of all customer contacts
- Meet monthly productivity expectations
- Act as back up for processing orders, packing and communication with delivery service in periods of high volume
Your profile – WHAT TO BRING:
- Completed commercial or medical training
- Relevant professional experience in the sale and services that require explanation
- Team and customer-oriented thinking with a creative approach to solutions
- A sense of responsibility, strong communication skills and assertiveness
- Able to work independently, well-organized and attentive to details
- Fluent German and good written and spoken English skills
- Good knowledge of MS Office
- Class B driver's licence
Salary:
3.300 eur/month, gross
Working hours:
40 hours/week (50% of the time in the office/50% in the field), office working hours starts flexibly from 7:30-8:00 p.m.
Außendienstmitarbeiter - München und Umgebung
Nutrilago ist spezialisiert auf wirksame und hochwertige Naturprodukte, die in verschiedenen europäischen Ländern über Apotheken, Fachapotheken, Online-Apotheken und Naturfachgeschäfte verkauft werden. Bei Nutrilago sind wir uns bewusst, dass höchste Qualität und wirksame Lösungen für unser zukünftiges Wachstum entscheidend sind. Deshalb investieren wir intensiv in die Entwicklung von Nahrungsergänzungsmitteln und fertigen unsere Produkte nach modernsten Produktionspraktiken. Unser Ziel ist es, unseren Partnern umfassende Unterstützung zu bieten, um gemeinsamen Erfolg zu erzielen. Die Zusammenarbeit umfasst nicht nur eine zuverlässige Produktlieferung, sondern auch kreative Marketinglösungen und Unterstützung beim Verkaufsprozess.
Interessieren Sie sich für eine Tätigkeit in einem schnell wachsenden Unternehmen? Als Außendienstmitarbeiter sind Sie dafür verantwortlich, unsere Verkaufs- und Projektziele in Ihrem zugewiesenen Verkaufsgebiet zu erreichen.
Ihre Aufgaben und Verantwortlichkeiten:
- Steigerung des Produktabsatzes und Werbemaßnahmen bei einer zugewiesenen Gruppe von Apotheken und spezialisierten Online-Shops unter Verwendung verschiedener Konditions- und Kundensupportmodelle.
- Aufbau neuer Partnerschaften und Unterstützung sowie Stärkung der Beziehungen zu den bestehenden Apotheken und spezialisierten Online-Shops.
- Durchführung von Verkaufsverhandlungen in öffentlichen Apotheken gemäß den festgelegten Aktivitäten.
- Verhandlung der Platzierung von POS-Materialien.
- Einhaltung und Umsetzung aller vereinbarten Bedingungen nach Absprache mit dem Vorgesetzten.
- Erstellung und Umsetzung einer wirtschaftlichen Routenplanung, Aktivitätenbesuche, Nachverfolgung der Besuche und Berichterstattung an den Vorgesetzten.
- Regelmäßige Dokumentation aller Kundenkontakte.
- Erfüllung der monatlichen Produktivitätserwartungen.
- Vertretung bei Auftragsabwicklung, Verpackung und Kommunikation mit dem Lieferdienst in Zeiten hoher Arbeitsbelastung.
Ihr Profil – DAS BRINGEN SIE MIT:
- Abgeschlossene kaufmännische oder medizinische Ausbildung.
- Relevante Berufserfahrung im Vertrieb und in serviceorientierten Tätigkeiten, die Erklärungen erfordern.
- Team- und kundenorientiertes Denken mit einem kreativen Lösungsansatz.
- Verantwortungsbewusstsein, starke Kommunikationsfähigkeiten und Durchsetzungsvermögen.
- Fähigkeit zur selbstständigen Arbeit, gute Organisation und Aufmerksamkeit für Details.
- Fließende Deutschkenntnisse und gute schriftliche und mündliche Englischkenntnisse.
- Gute Kenntnisse in MS Office.
- Führerschein der Klasse B.
Gehalt:
3.300 Euro/Monat, brutto
Arbeitszeiten:
40 Stunden/Woche (50% der Zeit im Büro/50% im Außendienst), flexible Büroarbeitszeiten von 7:30-8:00 Uhr.
Job Type: Full-time
Salary: From 3,300.00€ per month
Work Location: In person
.